Monday, July 6, 2009

melaka kami dtg




Salam buat pembaca blog aku,..... baru2 ini iaitu pada sabtu malam ahad, aku telah berkesempatan ke Melaka,Actually aku tak rancang kesana,tapi tut..tutttt.. tel aku berbunyi,... dengarlah perbualan aku dgn si H.
H: hai, apa plan hari ni.
aku: takda apa plan, mungkin nak pergi kl malam ni kot.
kenapa?
H: apa kata kalau kita pergi melaka?
aku: melaka...emmmm , (asalnya aku plan nak ke kl,jumpa kawan) tapi aku cancelkan je
lah.hehe...
H: ok ,kalau camtu jumpa aku dekat kompleks PKNS,kajang.
aku: wah jauhnya.. apa kata kalau aku tunggu dekat Nilai je.hehe..kan on the way kesana.
H: takkan aku nak u turn masa balik pula.Kan lalu ikut highway.
aku: ya tak ya juga.Oklah aku kesana...agak2 jam berapa.aku nak mandi dulu ni.hehe...

terus dia tak balas...tut..tut... dia balas ko tunggu dekat jenderam jelah.aku cakap baik kat KTT je.Dia kata oklah.hehe...baik juga si H ni ya.haha...

kami bertolak jam 7.00 mlm.
kami pergi berempat, aku,si H,Si J dan si L.....laju juga si H ni bawak.takut gak aku.huhu..
kira2 sejam 15 minit sampailah kita org ketempat yg dituju.Asalnya nak pergi umah sewa hak milik abah si H,tapi entah apa2 lak si H ni,tak contact awal2 mereka ni,bila pergi je,semua penghuni takda terpaksalah tinggalkan nota je.hehe..masa nak tinggal nota tu seram gak,yalah macam pencerobohlak rasanya.huhu....

**********************************
Lepas tu kami ke Dataran Pahlawan, kami naik Menara Taming Dari.Wah bestnya,tapi kami bertiga je yang naik.Seorg lagi tak naik.Emo sikit masa tu.huhu....(jgn marah si J).hehe...
lepas tu kami pergi karoake(jauhnya kami karaoke sampai melaka.huhu...), tapi kat karaoke ni lagi thrill.biar aku cerita ya.... jeng..jeng... jap .....rehat penatlah taip...........
----
----
----
----
----
----
ok ,kita sambung semula ya,hehe....

kami pergilah kat pusat karaoke ni,seram gak tempat tu.Mula 2 kami tanyalah berapa sejam,dia kata rm 20 sejam..emmmmmm kami fikir murah juga ya. kami pun apa lagi terus setuju je. kami terus menuju kebilik karaoke,pastu pelayan dia tanyalah nak pesan apa? kami yang tengah dahaga air cakaplah air mineral 4 botol. selang beberapa minit dtglah pelayan bawa air mineral, pastu kami tengok dia bawa kacang dan some fruit(tembikai). Kami ingat ini servis dia lah kot.Oklah kami makan lah.hehe....sambil habis kami makan.Yalah semangkuk makan 4 org.huhu..
lepas dua jam kami nyanyi,kami pun ke kaunter bayar.sekali bil sampai RM 146.50 .terkejut beruk kita org.wah mahalnya.huhu ..kami pun bayarlah (nasib baik cukup duit,kalau tak ada yg kena basuh pinggan mangkuk).Kami tengok bil,apa yg mahal sangat rupa-rupanya Korang tahu air mineral kecil 4 botol sampai RM 40 ringgit mahalnya.semangkuk kacang rm 12.00 huhu... kita org kata inilah kali pertama dan last kami pergi ke pusat karaoke tu......tapi nak buat camna ,benda dah berlaku kan.hehe.... oklah buat semua fren yg ke melaka tq and kita jalan2 lagi lan kali ya.amiossss..




No comments: